سگ

معرفی انواع نژاد سگ

سگ

معرفی انواع نژاد سگ

آیردل تریر

آیردل تریر از انواع تریرهای بزرگ می باشد که موهای زبر سیمی مانند دارد، سر بلند صاف و سینه فراخ. موهای او در مقابل رطوبت مقاوم است اما نیاز به آراستن دارد. دست و پاهایی بلند وصاف دارد. آیردل دم خود را به حالت ایستاده نگاه میدارد. موهای بیشتر قسمت های بدن سگ به رنگ قهوه ای می باشد. گاهی اوقات رنگ قهوه ای تا بالای شانه نیز ادامه دارد.

با کودکان مهربان است. آیردل تریر نیازمند احترام و محبت است. شجاع و مدافع است و با غریبه ها خو نمیگیرد. سگی باهوش، پر جنب و جوش و با وفا است و می تواند بصورت حرفه ای آموزش ببیند. توله های این نژاد علاقه زیادی به بازی و جست و خیز دارند. آیردل تریر می تواند به سادگی بیاموزد و به سرعت به آنچه از او درخواست می شود عکس العمل نشان می دهد. آیردل تریر عاشق مسابقه است و معمولاً با حیوانات دیگر سازگار است ولی بعضی وقتها نسبت به سگهای دیگر حالت تهاجمی دارد.

او علاقه زیادی به جلب توجه دارد. آنها خیلی بازیگوش و شادابند اما اگر درست تربیت نشوند به یک سگ آشوبگر تبدیل میشوند.

نکات برجسته آیردل تریر | Airedale Terrier

سگ آیردل تریر یک تمایل طبیعی به حفرگودال در وسط یک باغ گل زیبا دارد و همچنین تعقیب حیوانات کوچک و پارس کردن .

  • سگ خرمایی تریر گردآورنده خاطرات انسان است.
  • یک سگ پر انرژی است، سگ خرمایی تریر نیاز به ورزش روزانه دارد. به طور کلی، او فعال و پر از انرژی در طول زندگی اش است. او برای زندگی آپارتمانی مناسب نیست و نیاز به یک خانه با یک حیاط بزرگ محصور شده دارد .
  • جویدن یکی از عادت های مورد علاقه آیردل تریراست. او هر چیزی را می جود و زمانی که شما در خانه نیستید باید او را در یک جعبه و یا لانه امن با اسباب بازی های محکم قرار دهید.
  •  سگ خرمایی یک سگ مستقل است، اما او لذت می برد که یک عضو از یک خانواده باشد. او زمانی که در داخل خانه کنار صاحبان خود است بسیار خوشحال است، ولی به معنی این نیست ایردل تریر نیاز به حیاط خلوت ندارد .
  • آیردل تریر رفتار بسیار خوبی با کودکان دارند و برای نگهداری بچه ها قابل اعتماد است. با این حال، کودکان و سگ هرگز نباید بدون نظارت رها شوند.
  • ایردل تریر نیاز به نظافت روزانه دارد، بنابراین باید آرایشگری حرفه ای یاد بگیرید.
  • آموزش و اجتماعی شدن برای آیردل تریر ضروری است. اگر بدرستی آموزش نبیند او به دیگر سگ ها و مردم حمله می کند.
  • برای داشتن یک سگ سالم، هرگز یک توله سگ را از یک مادر آموزش ندیده و یا فروشگاه حیوانات خانگی خریداری نکنید و از سلامت سگ در مقابل بیماری های ژنتیکی مطمئن شوید .

شخصیت نژاد آیردل تریر | Airedale Terrier

آیردل تریر یک سگ سخت کوش، مستقل، پر انرژی و با استقامت بدنی بالا است. او علاقه زیادی به کندن گودال، تعقیب و پارس کردن دارد که تمام این رفتارها در این نژاد ذاتی است این صفات می تواند برای صاحبانی که این نژاد را خوب نمی شناسند خسته کننده باشد .

 سگ خرمایی نژاد پر جنب و جوشی است واو نیاز به فعالیت زیاد دارد. او را به مدت طولانی تنها نگذارید، زیرا به احتمال زیاد تبدیل به سگ بی حوصله ای می شود، که امکان دارد رفتارهای مخربی انجام دهد. آموزش باید همراه با سرگرمی باشد و از انجام تمرینات تکراری پرهیز کنید.

دیده بان قابل اعتمادی است و با افتخار از خانواده اش محافظت می کند او می تواند یک نگهبان قوی باشد، اما رفتار دوستانه ایی با خانواده و دوستان خود دارد .مانند همه سگ ها، آیردل تریر باید از تولگی اجتماعی شود.

  • علی احمدی پور

Dog

آیردل تریر

سگ

پرورش سگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی